MONITORUL OFICIAL
AL
ROMÂNIEI
553/5.367NN. - Ordin al ministrului finantelor si al minis-
trului lucrãrilor publice
si amenajãrii teritoriului pen-
tru
modificarea si completarea
Normelor
metodologice privind continutul-cadru
de organizare
a licitatiilor, prezentare a ofertelor,
adjudecare, con-
tractare si decontare a executiei lucrãrilor,
aprobate
prin Ordinul comun a1 ministrului
finantelor si minis-
trului lucrãrilor
publice si amenajãrii teritoriului
nr. 784/34/N
din 13 aprilie 1998 ............................. 1-8
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMlNISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MlNISTERUL FINANTELOR
MINISTERUL LUCRÃRILOR PUBLICE
Nr. 553/31 mai 1999
SI AMENAJÃRII TERITORIULUI
Nr. 5.367 NN/31 mai 1999
Ministrul finantelor si ministrul lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului, în aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile publice si ale Hotãrârii Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea investitiilor, republicate în 1995, în temeiul prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificãrile si completãrile ulterioare, si ale Hotãrârii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului, republicatã, emit urmãtorul ordin:
1. Normele metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor,
prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei
lucrãrilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor
si al ministrului lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului
nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 si publicate în Monitorul Oficial
al României, Partea I nr. 230 - bis din · 24 iunie 1998, se
modificã si se completeazã potrivit anexei la prezentul ordin.
2. Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor,
Ministrul lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului,
Decebal Traian Remes
Nicolae Noica
Articol unic. - Normele metodologice privind continutul-cadru
de organizare a licitatiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare
si decontare a executiei lucrãrilor, aprobate prin ordinul comun
al ministrului finantelor si al ministrului lucrãrilor publice si
amenajãrii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 si publicate
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 bis din
24 iunie 1998,
se modificã si se completeazã astfel:
1 . La articolul 1.3, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Valoarea totalã a obiectivului de investitii,
stabilitã o datã cu aprobarea documentatiilor tehnico-economice
în conformitate cu prevederile Legii privind finantele publice, ale
Legii privind finantele publice locale si ale legii anuale bugetului de
stat, se actualizeazã potrivit evolutiei ulte-
oare a preturilor."
2. La articolul 1.3 punctul 1.3.3, alineatul 2 partea introductivã
va avea urmãtorul cuprins:
"Actualizarea se face pe baza unui coeficient calculat
prin înmultirea succesivã a indicelui de inflatie,
comunicat lunar de Comisia Nationalã pentru Statisticã, si
se determinã pe intervalul cuprins:"
3: La articolul 1.3 punctul 2.2, alineatul 1 va avea urmãtorul
cuprins:
"Trecerea la organizarea licitatiei se poate face
numai dupã aprobarea investitiei, obtinerea autorizatiei de constructie,
dovada asigurãrii fondurilor pentru primul an de executie conform
prevederilor legale, elaborarea documentelor de organizare a licitatiei,
a documentatiei tehnice si a detaliilor de executie, verificate tehnic
în conformitate cu art. 7 alin. 2 din Regulamentul de verificare
si expertizare tehnicã de calitate a proiectelor, a executiei lucrãrilor
si constructiilor, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 925/1995."
4. La articolul 2.2 alineatul 2. se eliminã formularea "si
cu prevederile legale privind licitarea proiectãrii investitiilor
publice".
5. La articolul 2.4, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Alegerea procedurii de licitatie publicã
deschisã fãrã preselectie sau de licitatie publicã
restrânsã se poate face la solicitarea scrisã a conducãtorului
persoanei juridice achizitoare, cu avizul Ministerului Finantelor si al
Mlinisterului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului,
o datã cu avizarea documentatiilor de licitatii."
6. La articolul 2.6, alineatul 1 partea introductivã va avea
urmãtorul cuprins:
"Anterior lansãrii anunturilor publicitare
ale licitatiilor, persoana juridicã achizitoare are obligatia sã
transmitã un exemplar din documentele de organizare a licitatiei,
gratuit, directiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor
si al Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului
pentru a se verifica dacã sunt îndeplinite urmãtoarele
conditii:"
7. La articolul 2.7., alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Membrii comisiei de licitatie sunt persoane fizice,
specialisti care au experientã profesionalã în domeniul
achizitiilor publice, probitate moralã si care respectã prevederile
Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificãrile
ulterioare. Înaintea deschiderii licitatiei toti
membrii comisiei de licitatie vor semna, pe propria rãspundere,
o declaratie de compatibilitate fatã de contractantii participanti
la licitatie, potrivit prevederilor Legii nr.11/1991, cu modificãrile
ulterioare, si de confidentialitate a tuturor datelor prezentate si a discutiilor
purtate în cadrul comisiei
de licitatie."
8. La articolul 2,7, alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Comisia de licitatie rãspunde de activitatea
de deschidere si de desfãsurare a licitatiei, de corectitudinea
evaluãrii îndeplinirii conditiilor de participare si a criteriilor
de calificare a contractantilor, de corectitudinea îndeplinirii conditiilor
de admitere a ofertelor, precum si de corectitudinea evaluãrii si
adjudecãrii ofertei câstigãtoare, în conformitate
cu prevederile prezentelor norme metodologice si, cu precizãrile
din documentatia de licitatie transmisã contractantilor."
9. La articolul 2.8, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Se interzice persoanei juridice achizitoare sã
lanseze anuntul publicitar si, dupã caz, invitatia de participare
la licitatie înainte de verificarea documentatiei de cãtre
directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor si al Ministerului
Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului, conform art.
2.6." ,
10. Articolul 3.5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3.5. - Numãrul de participanti la licitatie
Numãrul de participanti 1a licitatie, indiferent
de procedura de achizitie, este de cel putin 2 contractanti, în caz
contrar trecându-se la repetarea licitatiei prin procedura prevãzutã
la art. 3.2.
În cazul în care la repetarea licitatiei
se prezintã un singur contractant care îndeplineste criteriile
de calificare si prezintã o ofertã corespunzãtoare,
se aplicã prevederile achizitiei dintr-o singurã sursã
conform prevederilor cap. III - art. 15 lit. d) din Ordonanta Guvernului
nr. 1211993, republicatã.
În situatia în care, ca urmare a repetãrii
licitatiei, nu s-au prezentat contractanti, respectiv un contractant, cu
o ofertã corespunzãtoare, licitatia se reface, reanalizându-se
în prealabil, de cãtre persoana juridicã achizitoare,
împreunã cu Ministerui Finantelor si cu Ministerul Lucrãrilor
Publice si Amenajãrii Teritoriului, conditiile de calificare
din instructiunile pentru ofertanti, în vederea reducerii pragurilor
de calificare cu maximum 30%, în sensul asigurãrii participãrii
agentilor economici la licitatie."
11. La articolul 5.3 punctul 5.3.2, alineatul 2 va avea urmãtorul
cuprins:
"Indicatoarele de norme
de deviz seria 1981, revizuite si completate, aprobate de Ministerul
Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului, pot fi folosite,
în mod orientativ, atât de cãtre proiectant, cât
si de antreprenor, în descrierea lucrãrilor, a conditiilor
de mãsurare a lucrãrilor, a conditiilor generale de executie
a lucrãrilor, a evaluãrii valorilor, a resurselor, a consumurilor
specifice de materiale, manoperã si utilaje." .
12. La articolul 6.2 punctul 6.2.2, alineatul 1 va avea urmãtorul
cuprins:
"lndeplinirea obligatiilor de platã a impozitelor
si a contributiei pentru asigurãrile sociale de stat
Certificatele privind îndeplinirea obligatiilor de platã
conform modelelor 1 si 2 vor fi eliberate de cãtre organele teritoriale
pe a cãror razã teritorialã agentul economic îsi
desfãsoarã activitatea."
13. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 2 va avea urmãtorul
cuprins:
"Experienta generalã: contractantul
trebuie sã aibã o cifrã medie anualã de afaceri
pe ultimii 3 ani numai din activitatea de C + M cel putin egalã
cu plafonul stabilit prin documentele de licitatie. Pentru firmele înfiintate
în perioada ultimilor 3 ani cifra medie anualã de afaceri
se ia în considerare de la data înfiintãrii firmei.
Plafonul trebuie sã fie cuprins între 1,5-3,0 ori valoarea
medie anualã a lucrãrii
supuse licitatiei si care este rezultatul raportului dintre valoarea
estimatã a lucrãrii si durata de executie aprobatã
a investitiei."
14. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 5 va avea urmãtorul
cuprins:
"Valoarea cifrei de afaceri si a lucrãrilor
similare se actualizeazã cu indicii de inflatie comunicati de Comisia
Nationalã pentru Statisticã în revista lunarã
«Buletin statistic de preturi». Coeficientul total de actualizare
este cel corespunzãtor evolutiei preturilor pe intervalul cuprins
'între luna
decembrie a anilor la care se referã cifra de afaceri si, respectiv,
intervalul cuprins între luna terminãrii lucrãrilor
similare si luna aferentã celor 28 de zile anterioare termenului
limitã de depunere a ofertelor."
15. La articolul 6.2 punctul 6.2.8 se modificã formula de
calcul al solvabilitãtii patrimoniale, astfel:
Sp - solvabilitate = capitaluri proprii
x 100 > 30%
patrimonialã
total pasiv mai
putin clienti creditori,
datoriile imediate si
conturile de regularizare
asimilate
16. La articolul 6.3, dupã alineatul 2 se introduc douã
alineate cu urmãtorul cuprins:
"În cazul asocierii, punctajele pentru experientã
similarã, asigurarea cu personal si asigurarea tehnicã vor
trebui îndeplinite în functie de cota de asociere (60% pentru
lider si 40%, respectiv 30%, în cazu) existentei , unui asociat sau
a mai multor asociati).
Pentru criteriile asigurarea calitãtii si
bonitatea financiarã fiecare dintre asociati trebuie sã îndeplineascã
individual punctajele minime."
17. La articolul 6.3 punctul 6.3.6, liniuta a treia va avea urmãtorul
cuprins:
"- Durata procesului de preselectie este de maximum
30 de zile de la termenul limitã de depunere a documentelor de preselectie,
iar calitatea de ofertant preselectionat înceteazã dupã
90 de zile."
18. La articolul 6.4 punctul 6.4.1, dupã alineatul 1 se introduce
un alineat cu urmãtorul cuprins:
"Eventualele observatii la conditiile suplimentare
si speciale de contractare vor fi prezentate de ofertant în cadrul
ofertei. Aceste obiectiuni vor fi analizate si clarificate de cãtre
comisia de licitatie cu ofertantii respectivi pe parcursul analizei ofertelor.
În cazul neclarificãrii si nesolutionãrii acestor obiectiuni
oferta va fi respinsã."
19. La articolul 6.4, punctul 6.4.2 va avea urmãtorul cuprins:
"6.4.2. - Preturile unitare
utilizate la întocmirea ofertei vor rezulta din analizele de pret
întocmite de contractant pe baza propriilor sale consumuri de resurse
(materiale, tehnologii agrementate sau atestate, manoperã,
utilaje si transport), precum si pe baza preturilor si a tarifelor acestor
resurse de la furnizori, valabile cu 28 de zile anterioare termenului limitã
de depunere a ofertei. Luna de referintã este cea în care
se înscrie cea de-a 28-a zi anterioarã termenului limitã
de
depunere a ofertelor."
20. La articolul 6.4 punctul 6.4.3, alineatul 1 va avea urmãtorul
cuprins:
"În modelul nr. 28 -
Lista cu cantitãtile de lucrãri se vor include în mod
distinct:
21. La articolul 6.4 punctul 6.4.8, alineatul 2 va avea urmãtorul
cuprins:
"Comisia de licitatie va lua în considerare
ofertele alternative numai dacã acestea sunt acceptate, din punct
de vedere al solutiilor si al exigenteior de calitate, de cãtre
proiectant si, dupã caz, de cãtre specialisti atestati în
domeniu."
22. Articolul 7.4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7.4. - Documentele de participare la licitatie
au caracter confidential si pot fi consultate si analizate numai de cãtre
membrii comisiei de licitatie, pãstrarea lor se va face de cãtre
persoana juridicã achizitoare sau de cãtre organizatorul
licitatiei."
23. Articolul 7.6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7.6. - Ofertele contractantilor selectionati
se analizeazã si se verificã de cãtre rnembrii comisiei
de .licitatie, dacã au fost întocmite conform prevederilor
art. 6.4 si dacã: valorile din centralizatoarele obiectelor si ale
categoriilor de lucrãri (modelele nr. 26 si 27) sunt corect însumate;
toate articolele din listele cu cantitãtile de lucrãri (modelul
nr. 28) sunt corect cotate; unitãtile de mãsurã. ale
preturilor unitare si ale cantitãtilor sunt corecte.
În cazul constatãrii unor neclaritãti,
comisia de licitatie va cere contractantilor, individual, clarificarea
ofertelor, inclusiv detalierea elementelor constructive ale preturilor
unitare, confirmarea acestora cu documente justificative ale furnizorilor,
si le va verîfica tinând seama de explicatiile primite.
Solicitarea de clarificare si rãspunsul aferent
se vor face în scris dar nu se va permite nici o modificare a valorii
sau a continutului ofertei, exceptând cazurile în care se solicitã
corectia erorilor aritmetice constatate de comisia de licitatie în
cursul examinãrii ofertelor.
În vederea evaluãrii cât mai
corecte de cãtre comisia de licitatie a ofertelor prezentate, ordonatorul
de credite, împreunã cu directiile de specialitate din cadrul
Ministerului Finantelor si al Ministerului Lucrãrilor Publice si
Amenajãrii Teritoriului vor actualiza valoarea totalã a investitiei
(Inv/C + M), care va constitui valoare de control, aceasta fiind secretã.
Toate ofertele care se situeazã sub un anumit
procent din aceastã valoare vor fi în mod automat respinse
ca fiind subevaluate.
Acest procent cuprins între 80% si 90% din
valoarea actualizatã a investitiei se stabileste de cãtre
comisia de licitatie, în functie de cormplexitatea lucrãrii,
dupã depunerea ofertelor si înainte de deschiderea acestora.
Valoarea de control va fi introdusã într-un
plic sigilat si predat presedintelui comisiei de licitatie, care o va face
publicã tuturor ofertantilor în mornentul deschiderii licitatiei."
24. Articolul 9.1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9.1. - Contractantul cãruia i s-a adjudecat
oferta este obligat sã încheie contractul de executie (modelul
nr. 31 ). Semnarea si parafarea contractului de executie si a documentelor
acestuia (conditiile generale de contractare, conditiile suplimentare si
speciale de contractare) se fac la
sediul persoanei juridice achizitoare, cu aceastã ocazie pãrtile
prezentând si documentele de împuternicire în vederea
semnãrii (dacã este cazul). Cu ocazia semnãrii nu
este permisã nici o modificare a conditiilor de contractare fatã
de conditiile din documentele de organizare a licitatiei si a
ofertei adjudecate."
25. Articolut 9.3 va avea urmãtorut cuprins:
"Art. 9.3. - Garantia de bunã executie se
constituie prin una dintre cele douã forme: scrisoare de garantie
bancarã privind cuantumul valoric al garantiei de bunã executie,
cuantum vaÎoric care se actualizeazã trimestrial, astfel încât
la terminarea lucrãrilor sã aibã aceeasi valoare cu
cea rezultatã din aplicareâ procentului garantiei, de bunã
executie la valoarea totalã a lucrãrilor real executate
(modelul nr. 32), scrisoare de garantie bancarã privind garantarea
contului garantiei de bunã executie, constituit de contractant si
alimentat de persoana juridicã achizitoare prin retineri succesive
din situatiile de platã lunare, în procentul stabilit prin
contractul de executie.
Alimentarea contului se va face pânã
la incidenta valorii totale a garantiei de bunã executie.
Persoana juridicã achizitoare poate apela
la garantia de bunã executie numai în conditiile în
care contractantul refuzã sã execute din fondurile sale proprii
toate remedierile si completãrile prevãzute în procesul-verbal
la terminarea lucrãriior si sau cele constatate pe parcursul perioadei
garantiei de bunã executie, pânã la receptia finalã.
Pentru obiectivele de investitii finantate conform
prevederilor art. 2 alin. 5 din Normele metodologice pentru punerea în
aplicare a Legii nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale
pentru Locuinte, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 810/1998,
procedura constituirii garantiei de bunã executie va fi numai sub
forma retinerilor din situatiile de platã lunare, în conditiile
specificate în articolul mai sus mentionat."
26: Articolul 10.1 va avea urmãtorul cuprîns:
"Art: 10:1: -- Admiterea la finantare a investitiilor
institutiilor publice prin trezoreria statului se face, potrivit normelor
metodologice aprobate prin ordinul ministrului finantelor, pe baza urmãtoarelor
documente: studiul de fezabilitate aprobat potrivit prevederilor legale;
acordul prealabil al Ministerului Finantelor si, dupã caz, avizul
Consiliului interministerial de avizare lucrari publice de, interes national
si locuinte sociale, emis potrivit prevederilor legale; contractul de executie
încheiat potrivit revederilor legale privind achizitiile publice;
devizul general al investitiei si devizele pe obiecte, corespunzãtoare
contractului de executie; autorizatia de construire.
Devizul general al investitiei va fi refãcut
de persoana juridicã achizitoare, plecând de la obiectivele
si valorile oferiei câstigãtoare, la care se vor adãuga
valorile obiectelor si cheltuielilor nelicitate, conform anexei nr. 1 la
Hotãrârea Guvernului nr. 376/1994."
27. La articolul 10.2 alineatele 3 si 5 se eliminã cuvintele
"si 28 bis".
28. La articolul 10.2, alineatul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Schimbarea pe parcursul executiei a solutiilor
constructive de bazã, precum si modificarea listelor de dotãri
echipamente si utilaje tehnologice, prevãzute în studiul de
fezabilitate aprobat potrivit legii, se pot face de cãtre persoana
juridicã achizitoare, cu avizul prealabil al directiei de specialitate
din cadrul Ministerului Finantelor si, în cazul investitiifor aprobate
prin hotãrâre a Guvernului, Consiliului interministerial de
avizare lucrãri publice de interes national si locuinte sociale,
ernise potrivit prevederilor legale."
29. Articolul 10.3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10.3. . Situatiile de platã pentru
lucrãrile de constructii-montaj real executate, întocmite
conform prevederilor art. 10.2 din prezentele norme metodologice, se
actualizeazã
dupã cum urmeazã:
V = Vo x K,
în care:
V = valoarea actualizatã a situatiei de platã;
Vo = valoarea situatiei de platã cu preturile din oferta
K = coeficientul de actualizare în lunã.
Calculul coeficientului K se face astfel:
K = a1 x k1 + a2 x k2 + a3 x k3 + a4 x k4 ,
în care a1, a2, a3 si a4
sunt coeficienti determinati la data decontãrii, aferenti cantitãtilor
realizate în perioada de referintã pentru fiecare deviz-ofertã
si categorie de lucrãri si care se calculeazã astfel:
Mo
a1= ---
To
mo
a2= ---
To
Uo
a3 = ---
To
to
a4 = ---
To
în care: a1 + a2 + a3 +
a4 = 1.
Recapitulatia situatiei de platã în lunã cu preturi-ofertã pe categorii de lucrãri:
Total I cheltuieli directe:
Mo mo
Uo to
To
---------------------------------------------------------------------------------------------
Cheltuieli indirecte = To
x %
Io
Profit
= (To + Io) x %
Po
---
TOTAL GENERAL:
Vo
M1
K1 = ---
Mo
M1 reprezintã valoarea materialelor din situatia de lucrãri,
cu preturile din luna de decontare ale furnizorilor declarati în
lista de resurse si consumuri din ofertã. (Se vor prezenta lunar
facturile
de materiale);
Mo reprezintã valoarea corespunzãtoare a aceleiasi
situatii de lucrãri, cu preturile materialelor furnizorilor declarati
la data întocmirii ofertei.
m1
K2 = ---
me
m1 reprezintã salariul mediu brut pe ramura
de constructii, corespunzãtor cu o lunã în urma
lunii de decontare, publicat în Buletinul statistic lunar al
Comisiei Nationale pentru Statisticã, anexa nr. 23.
me reprezintã salariul mediu brut pe ramura
de constructii, corespunzãtor lunii întocmirii ofertei,
publicat în Buletinul statistic lunar al Comisiei Nationale pentru
Statisticã, anexa nr. 23.
U2
m1
K3 = 0,8 --- + 0,2 -----
U1
me
U1 reprezintã pretul carburantului sau
al energiei electrice (în functie de tipul utilajului) al furnizorului,
declarat
în ofertã (se va anexa oferta de pret);
U2 reprezintã pretul carburantului
sau al energiei electrice al acelorasi furnizori, în luna de decontare
(se vor prezenta facturi).
t2 m1
K4 = 0,8 --- + 0,2 ---
t1 m2
t1 reprezintã pretul carburantului al
furnizorului,
declarat în ofertã (se va anexa oferta
de pret);
t2 reprezintã pretul carburantului al aceluiasi
furnizor, în luna de decontare (se va prezenta facturã).
În cazul contractelor încheiate care
nu
aveau obligativitatea
prezentãrii listelor de resurse cu preturi
de la furnizori se va proceda la reconstituirea acestora, astfel
încât se încadreze în preturile unitare din ofertã
(anexa 28).
În situatia în care furnizorii declarati
la data întocmirii ofertei nu se mai regãsesc în circuitul
economic, persoana juridicã achizitoare poate accepta pe bazã
de documente justificative (facturi, tarife etc. de la minimum 3 agenti
economici) noile preturi cu care se vor calcula M1, m1, U2 si t2
De asemenea, entitatea achizitoare are obligatia
de a sonda piata, putând cere antreprenorului acceptarea unor furnizori
si prestatori de servicii care oferã preturi inferioare celor prezentate
de acesta.
Acceptarea noilor preturi se va face cu minimum
30 de zile anterioare realizãrii si decontãrii lucrãrilor.
Componentele de materiale care se procurã
în valutã se vor deconta pe baza preturilor din facturile
fiscale emise de furnizorii declarati din oferta adjudecatã, la
cursul leu/dolar corespunzãtor datei emiterii facturii.
Valoarea materialelor si a furniturilor cuprinse
în devizele-ofertã si care se pun la dispozitie de cãtre
pesoana juridicã achizitoare, pe mãsura consumãrii
lor, se va scãdea, din punct de vedere strict financiar, din situatiile
de platã aferente, întocmite conform preturilor unitare din
ofertã, raportate la cantitãtile real executate. Situatia
de platã astfel rezultatã va urma procedura de actualizare
pre-
rãzutã mai sus.
Valoarea utilajelor, a echipamentelor tehnologice,
precum si a dotãrilor independente cuprinse în listele de
procurare se deconteazã, pe baza preturilor din facturile fiscale
emise de furnizorii declarati din oferta adjudecatã, la data livrãrii.
Schimbarea furnizorului de materiale, utilaje, echipamente
sau dotãri se poate face numai pe bazã de notã justificativã,
semnatã de antreprenor, caz în care antreprenorul va prezenta
investitorului, înainte de lansarea comenzii cãtre furnizor,
minimum trei oferte de pret, în aceleasi conditii tehnice si de calitate.
Investitorul va accepta în scris oferta furnizorului cu pretul cel
mai redus.
Evidenta valorilor executate, cumulat de la începutul
lucrãrilor, se tine distinct, pentru valori executate conform devizelor
contractate, neactualizate, pentru valori rezultate ca urmare a actualizãrii
si pentru valori suplimentare sau reduceri rezultate din notele de comandã
suplimentarã si
din notele de renuntãri."
30. Articolut 10.4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10.4. - Decontarea valorii organizãrii
de santier, prevãzutã la pct. 6.4.5, se face prin aplicarea
procentului
corespunzãtor valorii organizãrii de santier, fatã
de valoarea totalã a lucrãrilor ofertate, la valoarea actualizatã
a lucrãrilor real executate."
31. Articolul 10.6 se completeazã cu douã alineate
cu urmãtorul cuprins:
"Orice omisiune sau gresealã fatã
de listele cu cantitatile din proiectul tehnic si din specificatiile tehnice
prevãzute în caietele de sarcini, doveditã pe parcursul
executiei a fi necesarã pentru finalizarea investitiei si al cãrei
cuantum valoric depãseste cota de 5 % prevãzutã
în capitolul "Diverse si neprevãzute" din devizul general
actualizat,
va fi suportatã de cãtre proiectant în
limita cuantumului valoric ce depãseste cota de 5 %.
În cazul în care cantitãtile
de lucrãri prevãzute în proiectul tehnic sunt mai mari
decât cele necesare pentru realizarea investitiei, cuantumul valoric
al acestora depãsind cota de 5 % precizatã în alineatul
precedent, acest lucru implicã
pierderea garantiei de aplicabilitate
a proiectului."
32. În lista modelelor se eliminã pozitia nr. 28, iar
pozitia 28 bis devine pozitia nr. 28.
- Modelul nr: 28 va avea urmãtorul cuprins:
"MODELUL Nr. 28- LISTA CU CANTITÃTILE ,DE LUCRARI
PERSOANA. JURIDICÃ ACHIZITOARE -
..............................................
(denumirea)
OBIECTlVUL ..........:........................
(denumirea)
OBIECTUL . ...................................
(simbolul si denumirea)
LISTA
cu cantitãtile de lucrãri
DEVIZUL-OFERTÃ Nr. ............
Categoria de lucrãri (denumirea)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.U.
Total
a) materiale
(col. 3x
Capitolul
b) manoperã Material Manoperã
Utilaj Transport
col. 4 sau
Nr. de
U.M. Cantitatea c) utilaj
[col. 3 x [col. 3 x [col. 3 x
[col. 3 x col. 5 +
crt. lucrãri
d) transport col. 4a)]
col. 4b)] col. 4c)] col. 4d)]
col. 6 +
--------------
col. 7 +
Total a)+b)+c)+d)
col. 8)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Capitolul de lucrare (denumirea)
1.1 Subcapitol (descriere)
1.2 Subcapitol (descriere)
1.3. .....................
2. Capitolul de lucrare (denumirea)
2.1 Subcapitol (descriere)
2.2 Subcapitol (descriere)
2.3. .....................
3. .......................
3.1 ......................
3.2....:..................
Cheltuieli directe I
M
m U
t
T
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
din care, transporturi t:
- transport auto
- transport CF
- transport naval .
CAS
m x %
a
Somaj
m x %
b
Sãnãtate
m x %
c
Fond de risc m x %
d
Alte cheltuieli conform
prevederilor legale
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI DIRECTE:
Mo mo
Uo to
To
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cheltuieli indirecte = To
x %
Io
Profit
= (To + lo) x %
Po
--------
Vo
Contractant,
............
33. Lista modelelor se completeazã cu pozitiile nr. 39, 40,
41 si 42:
39. Lista cu consumurile de resurse materiale
40. Lista cu consumurile de forte .de muncã
41. Lista cu consumurile de ore de functionare a
utilajelor de constructii
42. Lista cu consumurile privind transporturile:
,
34. Modelul nr. 1 "Certificat de platã a impozitelor si taxelor"
se modificã dupã cum urmeazã:
"MODELUL Nr. 1 - CERTIFlCAT DE PLATÃ A IMPOZITELOR SI TAXELOR
MINISTERUL FINANTELOR ...............................
D.G.F.P.C.F.S. a judetului ..........................
Administratia financiara ............................
Nr............ Data .................................
CERTIFICAT . -
Ca urmare a cererii nr. ............ /199..... se certificã
cã Societatea Comercialã .........................,
având codul fiscal............. .., cu sediul în.......................,
str. ........................ nr. ......... nu are (are)
impozite si taxe neplãtite/reesalonate*) 1a termenele
legale de platã cãtre bugetul de stat si/sau
bugetele locale la data de........................
Se elibereazã prezentul certificat în conformitate
cu prevederile Ordonantei Guvernului
nr. 12/1993 privind achizitiile publice, republicatã
in anul 1995."
-----------
*) Potrivit Ordinului ministrului finantelor nr. 1.283/1998
privind aprobarea Procedurii si competentelor de acordare a
înlesnirilor la plata impozitelor taxelor si a
altor venituri bugetare, administrate de Ministerul Finantelor, dat in
aplicarea
Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea
creantelor bugetare.
35. Modelul nr. 4 "Lucrãri executate similare investitiei
licitate" se completeazã la
"Precizãri" cu urmãtorul text:
"Fiecare fisã va fi însotitã
de o copie de pe procesul-verbal de receptie, contractul initial si
eventualele acte aditionale."
36. La modelul nr. 9 "Informatii privind situatia financiara", litera
B pct. 7 se eliminã cuvin-
tele "(din activitatea de C+M)".
37. Dupã modelul nr. 38 se introduc modelele nr. 39, 40,
41 si 42, cu urmãtorul cuprins:
"MODELUL Nr. 39 - LISTA CU CONSUMURILE DE RESURSE MATERIALE
PERSOANA JURIDICÃ ACHIZITOARE
....................................................................
(denumirea)
OBIECTIVUL ....................................
(denumirea)
OBIECTUL ....................................
(denumirea)
Categoria de lucrãri (denumirea)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pretul unitar, Valoarea
Nr. Denumirea
U.M. Consumurile
exclusiv T.V.A. (col. 3 x col.4) Producãtorul
Greutatea
crt. resursei materiale
cuprinse în ofertã
(lei/U.M.)
(mii lei)
(tone)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0
1
2
3
4
5
6
7
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. .......................................................................................................
2. .......................................................................................................
3. .......................................................................................................
Resurse nenominalizate
(maximum 20% din valoarea totalã)
-
-
x
-
x
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
x
x
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Contractant,
............
MODELUL Nr. 40 - LISTA CU CONSUMURILE DE FORTÃ DE MUNCÃ
PERSOANA JURIDICÃ ACHIZITOARE
....................................................................
(denumirea)
OBIECTIVUL ....................................
(denumirea)
OBIECTUL ....................................
(denumirea)
Categoria de lucrãri (denumirea)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Valoarea
Nr. Denumirea
Consumuri (om/ore)
Tariful mediu
(col. 2 x col. 3)
crt.
meseriei cu manopera
directa
(lei/orã)
(mii lei)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
0
1
2
3
4
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 . ...................................................................................................
2 . ...................................................................................................
3 . ...................................................................................................
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
x
x
x
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Contractant,
............
MODELUL Nr. 41 - LISTA CU CONSUMURILE DE ORE DE FUNCTIONARE
A UTILAJELOR DE
CONSTRUCTII
PERSOANA JURIDICÃ ACHIZITOARE
....................................................................
(denumirea)
OBIECTIVUL ....................................
(denumirea)
OBIECTUL ....................................
(denumirea)
Categoria de lucrãri (denumirea)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denumirea Consumurile
Tariful orar
Valoarea
Nr. utilajului de
(ore de
(lei/orã de
(col. 2 x col. 3) Proprietarul
crt. constructii
functionare)
functionare)
(mii lei)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0
1
2
3
4
5
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. .....................................................................................................
2. .....................................................................................................
3. .....................................................................................................
Resursele nenominalizate
(maximum 20% din
valoarea totalã)
-
-
x
-
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
x
x
x
x
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Contractant,
................
MODELUL Nr. 42 - LISTA CU CONSUMURILE PRIVIND TRANSPORTURILE
PERSOANA JURIDICÃ ACHIZITOARE
....................................................................
(denumirea)
OBIECTIVUL ....................................
(denumirea)
OBIECTUL ....................................
(denumirea)
Categoria de lucrãri (denumirea)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Felul
Elemente rezultate din analiza lucrãrilor
Tariful
crt transporturilor
ce fac obiectul licitatiei
unitar
Valoarea
-----------------------------------------------
lei/U.M.
(mii lei)
tone
km
ore
------------
transportate parcursi de functionare
lei/to x km
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
0
1
2
3
4
5
6
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
I. Transport auto - total %
din care, pe categorii
de resurse
......................
II. Transport CF -total %
din care, pe categorii
de resurse
......................
III.Alte transporturi -total %
din care:
......................
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
x
x
x
x
x
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Contractant,
...........
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 267/10.V1.1999 contine
8 pagini.
...