Stema Romāniei

MONITORUL OFICIAL
AL
ROMÂNIEI



P A R T E A   I
Anul XI - Nr. 267     LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE       Joi, 10 iunie 1999

Nr.                                                                                     Pagina
       ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
       ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

553/5.367NN. - Ordin al ministrului finantelor si al minis-
       trului lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului pen-
       tru       modificarea     si     completarea     Normelor
       metodologice privind continutul-cadru de organizare
       a licitatiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, con-
      tractare si decontare a executiei lucrãrilor, aprobate
        prin Ordinul comun a1 ministrului finantelor si minis-
     trului   lucrãrilor  publice   si  amenajãrii  teritoriului
           nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 .............................  1-8

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMlNISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

MlNISTERUL FINANTELOR                                     MINISTERUL LUCRÃRILOR PUBLICE
Nr. 553/31 mai 1999                                                             SI AMENAJÃRII TERITORIULUI
                                                                                                        Nr. 5.367 NN/31 mai 1999

ORDIN
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei lucrãrilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor si al ministrului lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998

    Ministrul finantelor si ministrul lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului, în aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile publice si ale Hotãrârii Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea investitiilor, republicate în 1995, în temeiul prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificãrile si completãrile ulterioare, si ale Hotãrârii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului, republicatã, emit urmãtorul ordin:

1. Normele metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei lucrãrilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor si al ministrului lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 si publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 230 - bis din · 24 iunie 1998, se modificã si se completeazã potrivit anexei la prezentul ordin.
 
 

2. Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 

    Ministrul finantelor,                                          Ministrul lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului,
Decebal Traian Remes                                                                  Nicolae Noica
 
 
 
 
 

ANEXA
MODIFICÃRI SI COMPLETÃRI
la Normele metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei lucrãrilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor si al ministrului lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998

Articol unic. - Normele metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei lucrãrilor, aprobate prin ordinul comun al ministrului finantelor si al ministrului lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 si publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 bis din 24 iunie 1998,
se modificã si se completeazã astfel:
1 . La articolul 1.3, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
    "Valoarea totalã a obiectivului de investitii, stabilitã o datã cu aprobarea documentatiilor tehnico-economice în conformitate cu prevederile Legii privind finantele publice, ale Legii privind finantele publice locale si ale legii anuale bugetului de stat, se actualizeazã potrivit evolutiei ulte-
oare a preturilor."
2. La articolul 1.3 punctul 1.3.3, alineatul 2 partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
    "Actualizarea se face pe baza unui coeficient calculat prin înmultirea succesivã a indicelui de inflatie, comunicat lunar de Comisia Nationalã pentru Statisticã, si se determinã pe intervalul cuprins:"
3: La articolul 1.3 punctul 2.2, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
    "Trecerea la organizarea licitatiei se poate face numai dupã aprobarea investitiei, obtinerea autorizatiei de constructie, dovada asigurãrii fondurilor pentru primul an de executie conform prevederilor legale, elaborarea documentelor de organizare a licitatiei, a documentatiei tehnice si a detaliilor de executie, verificate tehnic în conformitate cu art. 7 alin. 2 din Regulamentul de verificare si expertizare tehnicã de calitate a proiectelor, a executiei lucrãrilor si constructiilor, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 925/1995."
4. La articolul 2.2 alineatul 2. se eliminã formularea "si cu prevederile legale privind licitarea proiectãrii investitiilor publice".
5. La articolul 2.4, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
    "Alegerea procedurii de licitatie publicã deschisã fãrã preselectie sau de licitatie publicã restrânsã se poate face la solicitarea scrisã a conducãtorului persoanei juridice achizitoare, cu avizul Ministerului Finantelor si al Mlinisterului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului, o datã cu avizarea documentatiilor de licitatii."
6. La articolul 2.6, alineatul 1 partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
    "Anterior lansãrii anunturilor publicitare ale licitatiilor, persoana juridicã achizitoare are obligatia sã transmitã un exemplar din documentele de organizare a licitatiei, gratuit, directiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor si al Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului
pentru a se verifica dacã sunt îndeplinite urmãtoarele conditii:"
7. La articolul 2.7., alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
    "Membrii comisiei de licitatie sunt persoane fizice, specialisti care au experientã profesionalã în domeniul achizitiilor publice, probitate moralã si care respectã prevederile Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificãrile ulterioare. Înaintea deschiderii licitatiei toti
membrii comisiei de licitatie vor semna, pe propria rãspundere, o declaratie de compatibilitate fatã de contractantii participanti la licitatie, potrivit prevederilor Legii nr.11/1991,  cu modificãrile ulterioare, si de confidentialitate a tuturor datelor prezentate si a discutiilor purtate în cadrul comisiei
de licitatie."
8. La articolul 2,7, alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
    "Comisia de licitatie rãspunde de activitatea de deschidere si de desfãsurare a licitatiei, de corectitudinea evaluãrii îndeplinirii conditiilor de participare si a criteriilor de calificare a contractantilor, de corectitudinea îndeplinirii conditiilor de admitere a ofertelor, precum si de corectitudinea evaluãrii si adjudecãrii ofertei câstigãtoare, în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice si, cu precizãrile din documentatia de licitatie transmisã contractantilor."
9. La articolul 2.8, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
    "Se interzice persoanei juridice achizitoare sã lanseze anuntul publicitar si, dupã caz, invitatia de participare la licitatie înainte de verificarea documentatiei de cãtre directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor si al Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului, conform art. 2.6." ,
10. Articolul 3.5 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 3.5. - Numãrul de participanti la licitatie
    Numãrul de participanti 1a licitatie, indiferent de procedura de achizitie, este de cel putin 2 contractanti, în caz contrar trecându-se la repetarea licitatiei prin procedura prevãzutã la art. 3.2.
    În cazul în care la repetarea licitatiei se prezintã un singur contractant care îndeplineste criteriile de calificare si prezintã o ofertã corespunzãtoare, se aplicã prevederile achizitiei dintr-o singurã sursã conform prevederilor cap. III - art. 15 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 1211993, republicatã.
    În situatia în care, ca urmare a repetãrii licitatiei, nu s-au prezentat contractanti, respectiv un contractant, cu o ofertã corespunzãtoare, licitatia se reface, reanalizându-se în prealabil, de cãtre persoana juridicã achizitoare, împreunã cu Ministerui Finantelor si cu Ministerul Lucrãrilor
Publice si Amenajãrii Teritoriului, conditiile de calificare din instructiunile pentru ofertanti, în vederea reducerii pragurilor de calificare cu maximum 30%, în sensul asigurãrii participãrii agentilor economici la licitatie."
11. La articolul 5.3 punctul 5.3.2, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
    "Indicatoarele de norme de deviz seria 1981, revizuite si completate, aprobate de Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului, pot fi folosite, în mod orientativ, atât de cãtre proiectant, cât si de antreprenor, în descrierea lucrãrilor, a conditiilor de mãsurare a lucrãrilor, a conditiilor generale de executie a lucrãrilor, a evaluãrii valorilor, a resurselor, a consumurilor specifice de materiale, manoperã si utilaje." .
12. La articolul 6.2 punctul 6.2.2, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
    "lndeplinirea obligatiilor de platã a impozitelor si a contributiei pentru asigurãrile sociale de stat
Certificatele privind îndeplinirea obligatiilor de platã conform modelelor 1 si 2 vor fi eliberate de cãtre organele teritoriale pe a cãror razã teritorialã agentul economic îsi desfãsoarã activitatea."
13. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
    "Experienta generalã: contractantul trebuie sã aibã o cifrã medie anualã de afaceri pe ultimii 3 ani numai din activitatea de C + M cel putin egalã cu plafonul stabilit prin documentele de licitatie. Pentru firmele înfiintate în perioada ultimilor 3 ani cifra medie anualã de afaceri se ia în considerare de la data înfiintãrii firmei. Plafonul trebuie sã fie cuprins între 1,5-3,0 ori valoarea medie anualã a lucrãrii
supuse licitatiei si care este rezultatul raportului dintre valoarea estimatã a lucrãrii si durata de executie aprobatã a investitiei."

14. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 5 va avea urmãtorul cuprins:
    "Valoarea cifrei de afaceri si a lucrãrilor similare se actualizeazã cu indicii de inflatie comunicati de Comisia Nationalã pentru Statisticã în revista lunarã «Buletin statistic de preturi». Coeficientul total de actualizare este cel corespunzãtor evolutiei preturilor pe intervalul cuprins 'între luna
decembrie a anilor la care se referã cifra de afaceri si, respectiv, intervalul cuprins între luna terminãrii lucrãrilor similare si luna aferentã celor 28 de zile anterioare termenului limitã de depunere a ofertelor."
15. La articolul 6.2 punctul 6.2.8 se modificã formula de calcul al solvabilitãtii patrimoniale, astfel:

Sp -  solvabilitate   =   capitaluri proprii    x   100   >   30%
        patrimonialã        total pasiv mai
                                    putin clienti creditori,
                                    datoriile imediate si
                                    conturile de regularizare
                                    asimilate
16. La articolul 6.3, dupã alineatul 2 se introduc douã alineate cu urmãtorul cuprins:
    "În cazul asocierii, punctajele pentru experientã similarã, asigurarea cu personal si asigurarea tehnicã vor trebui îndeplinite în functie de cota de asociere (60% pentru lider si 40%, respectiv 30%, în cazu) existentei , unui asociat sau a mai multor asociati).
    Pentru criteriile asigurarea calitãtii si bonitatea financiarã fiecare dintre asociati trebuie sã îndeplineascã individual punctajele minime."
17. La articolul 6.3 punctul 6.3.6, liniuta a treia va avea urmãtorul cuprins:
    "- Durata procesului de preselectie este de maximum 30 de zile de la termenul limitã de depunere a documentelor de preselectie, iar calitatea de ofertant preselectionat înceteazã dupã 90 de zile."
18. La articolul 6.4 punctul 6.4.1, dupã alineatul 1 se introduce un alineat cu urmãtorul cuprins:
    "Eventualele observatii la conditiile suplimentare si speciale de contractare vor fi prezentate de ofertant în cadrul ofertei. Aceste obiectiuni vor fi analizate si clarificate de cãtre comisia de licitatie cu ofertantii respectivi pe parcursul analizei ofertelor. În cazul neclarificãrii si nesolutionãrii acestor obiectiuni oferta va fi respinsã."
19. La articolul 6.4, punctul 6.4.2 va avea urmãtorul cuprins:
    "6.4.2. - Preturile unitare utilizate la întocmirea ofertei vor rezulta din analizele de pret întocmite de contractant pe baza propriilor sale consumuri de resurse (materiale, tehnologii agrementate sau atestate, manoperã, utilaje si transport), precum si pe baza preturilor si a tarifelor acestor resurse de la furnizori, valabile cu 28 de zile anterioare termenului limitã de depunere a ofertei. Luna de referintã este cea în care se înscrie cea de-a 28-a zi anterioarã termenului limitã de depunere a ofertelor."
20. La articolul 6.4 punctul 6.4.3, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
    "În modelul nr. 28 - Lista cu cantitãtile de lucrãri se vor include în mod distinct:


21. La articolul 6.4 punctul 6.4.8, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
    "Comisia de licitatie va lua în considerare ofertele alternative numai dacã acestea sunt acceptate, din punct de vedere al solutiilor si al exigenteior de calitate, de cãtre proiectant si, dupã caz, de cãtre specialisti atestati în domeniu."
22. Articolul 7.4 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 7.4. - Documentele de participare la licitatie au caracter confidential si pot fi consultate si analizate numai de cãtre membrii comisiei de licitatie, pãstrarea lor se va face de cãtre persoana juridicã achizitoare sau de cãtre organizatorul licitatiei."
23. Articolul 7.6 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 7.6. - Ofertele contractantilor selectionati se analizeazã si se verificã de cãtre rnembrii comisiei de .licitatie, dacã au fost întocmite conform prevederilor art. 6.4 si dacã: valorile din centralizatoarele obiectelor si ale categoriilor de lucrãri (modelele nr. 26 si 27) sunt corect însumate; toate articolele din listele cu cantitãtile de lucrãri (modelul nr. 28) sunt corect cotate; unitãtile de mãsurã. ale preturilor unitare si ale cantitãtilor sunt corecte.
    În cazul constatãrii unor neclaritãti, comisia de licitatie va cere contractantilor, individual, clarificarea ofertelor, inclusiv detalierea elementelor constructive ale preturilor unitare, confirmarea acestora cu documente justificative ale furnizorilor, si le va verîfica tinând seama de explicatiile primite.
    Solicitarea de clarificare si rãspunsul aferent se vor face în scris dar nu se va permite nici o modificare a valorii sau a continutului ofertei, exceptând cazurile în care se solicitã corectia erorilor aritmetice constatate de comisia de licitatie în cursul examinãrii ofertelor.
    În vederea evaluãrii cât mai corecte de cãtre comisia de licitatie a ofertelor prezentate, ordonatorul de credite, împreunã cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor si al Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului vor actualiza valoarea totalã a investitiei (Inv/C + M), care va constitui valoare de control, aceasta fiind secretã.
    Toate ofertele care se situeazã sub un anumit procent din aceastã valoare vor fi în mod automat respinse ca fiind subevaluate.
    Acest procent cuprins între 80% si 90% din valoarea  actualizatã a investitiei se stabileste de cãtre comisia de licitatie, în functie de cormplexitatea lucrãrii, dupã depunerea ofertelor si înainte de deschiderea acestora.
    Valoarea de control va fi introdusã într-un plic sigilat si predat presedintelui comisiei de licitatie, care o va face publicã tuturor ofertantilor în mornentul deschiderii licitatiei."
 24. Articolul 9.1 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9.1. - Contractantul cãruia i s-a adjudecat oferta este obligat sã încheie contractul de executie (modelul nr. 31 ). Semnarea si parafarea contractului de executie si a documentelor acestuia (conditiile generale de contractare, conditiile suplimentare si speciale de contractare) se fac la
sediul persoanei juridice achizitoare, cu aceastã ocazie pãrtile prezentând si documentele de împuternicire în vederea semnãrii (dacã este cazul). Cu ocazia semnãrii nu este permisã nici o modificare a conditiilor de contractare fatã de conditiile din documentele de organizare a licitatiei si a
ofertei adjudecate."
25. Articolut 9.3 va avea urmãtorut cuprins:
    "Art. 9.3. - Garantia de bunã executie se constituie prin una dintre cele douã forme: scrisoare de garantie bancarã privind cuantumul valoric al garantiei de bunã executie, cuantum vaÎoric care se actualizeazã trimestrial, astfel încât la terminarea lucrãrilor sã aibã aceeasi valoare cu cea rezultatã din aplicareâ procentului garantiei, de bunã executie la valoarea totalã a lucrãrilor real executate
(modelul nr. 32), scrisoare de garantie bancarã privind garantarea contului garantiei de bunã executie, constituit de contractant si alimentat de persoana juridicã achizitoare prin retineri succesive din situatiile de platã lunare, în procentul stabilit prin contractul de executie.
    Alimentarea contului se va face pânã la incidenta valorii totale a garantiei de bunã executie.
    Persoana juridicã achizitoare poate apela la garantia de bunã executie numai în conditiile în care contractantul refuzã sã execute din fondurile sale proprii toate remedierile si completãrile prevãzute în procesul-verbal la terminarea lucrãriior si sau cele constatate pe parcursul perioadei garantiei de bunã executie, pânã la receptia finalã.
    Pentru obiectivele de investitii finantate conform prevederilor art. 2 alin. 5 din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Legii nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 810/1998, procedura constituirii garantiei de bunã executie va fi numai sub forma retinerilor din situatiile de platã lunare, în conditiile specificate în articolul mai sus mentionat."
26: Articolul 10.1 va avea urmãtorul cuprîns:
    "Art: 10:1: -- Admiterea la finantare a investitiilor institutiilor publice prin trezoreria statului se face, potrivit normelor metodologice aprobate prin ordinul ministrului finantelor, pe baza urmãtoarelor documente: studiul de fezabilitate aprobat potrivit prevederilor legale; acordul prealabil al Ministerului Finantelor si, dupã caz, avizul Consiliului interministerial de avizare lucrari publice de, interes national si locuinte sociale, emis potrivit prevederilor legale; contractul de executie încheiat potrivit  revederilor legale privind achizitiile publice; devizul general al investitiei si devizele pe obiecte, corespunzãtoare contractului de executie; autorizatia de construire.
    Devizul general al investitiei va fi refãcut de persoana juridicã achizitoare, plecând de la obiectivele si valorile oferiei câstigãtoare, la care se vor adãuga valorile obiectelor si cheltuielilor nelicitate, conform anexei nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr. 376/1994."
27. La articolul 10.2 alineatele 3 si 5 se eliminã cuvintele "si 28 bis".
28. La articolul 10.2, alineatul 10 va avea urmãtorul cuprins:
    "Schimbarea pe parcursul executiei a solutiilor constructive de bazã, precum si modificarea listelor de dotãri echipamente si utilaje tehnologice, prevãzute în studiul de fezabilitate aprobat potrivit legii, se pot face de cãtre persoana juridicã achizitoare, cu avizul prealabil al directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor si, în cazul investitiifor aprobate prin hotãrâre a Guvernului, Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes national si locuinte sociale, ernise potrivit prevederilor legale."
29. Articolul 10.3 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 10.3. . Situatiile de platã pentru lucrãrile de constructii-montaj real executate, întocmite conform prevederilor art. 10.2 din prezentele norme metodologice, se actualizeazã dupã cum urmeazã:

V = Vo x K,

în care:
V  =  valoarea actualizatã a situatiei de platã;
Vo = valoarea situatiei de platã cu preturile din oferta
K   = coeficientul de actualizare în lunã.

Calculul coeficientului K se face astfel:

K = a1 x k1 + a2 x k2 + a3 x k3 + a4 x k4 ,

în care a1, a2, a3 si a4 sunt coeficienti determinati la data decontãrii, aferenti cantitãtilor realizate în perioada de referintã pentru fiecare deviz-ofertã si categorie de lucrãri si care se calculeazã astfel:
       Mo
a1= ---
       To

       mo
a2= ---
       To
 

        Uo
a3 = ---
        To

         to
a4 = ---
        To

în care: a1 + a2 + a3  + a4 = 1.
 

Recapitulatia situatiei de platã în lunã cu preturi-ofertã pe categorii de lucrãri:

Total I cheltuieli directe:                     Mo         mo           Uo          to          To
---------------------------------------------------------------------------------------------
Cheltuieli indirecte =  To          x %                                                               Io
Profit                      = (To + Io) x %                                                               Po
                                                                                                                        ---
TOTAL GENERAL:                                                                                      Vo
 
 
 

         M1
K1 = ---
         Mo
M1 reprezintã valoarea materialelor din situatia de lucrãri, cu preturile din luna de decontare ale furnizorilor declarati în lista de resurse si consumuri din ofertã. (Se vor prezenta lunar facturile de      materiale);
Mo reprezintã valoarea corespunzãtoare a aceleiasi situatii de lucrãri, cu preturile materialelor furnizorilor declarati la data întocmirii ofertei.
 

         m1
K2 = ---
         me
m1 reprezintã salariul mediu brut pe ramura de constructii, corespunzãtor cu o lunã în urma lunii de  decontare, publicat în Buletinul statistic lunar al Comisiei Nationale pentru Statisticã, anexa nr. 23.
me reprezintã salariul mediu brut pe ramura de constructii, corespunzãtor lunii întocmirii ofertei,     publicat în Buletinul statistic lunar al Comisiei Nationale pentru Statisticã, anexa nr. 23.
 

               U2            m1
K3 = 0,8 --- + 0,2 -----
               U1            me
U1 reprezintã pretul carburantului sau al energiei electrice (în functie de tipul utilajului) al furnizorului, declarat în ofertã (se va anexa oferta de pret);
U2 reprezintã pretul carburantului sau al energiei electrice al acelorasi furnizori, în luna de decontare (se vor prezenta facturi).

                t2          m1
K4 = 0,8 --- + 0,2 ---
                t1          m2

t1 reprezintã pretul carburantului al furnizorului, declarat în ofertã (se va anexa oferta de pret);
t2 reprezintã pretul carburantului al aceluiasi furnizor, în luna de decontare (se va prezenta facturã).
 

    În cazul contractelor încheiate care nu aveau obligativitatea prezentãrii listelor de resurse cu preturi de la furnizori se va proceda la reconstituirea acestora, astfel încât se încadreze în preturile unitare din ofertã (anexa 28).
    În situatia în care furnizorii declarati la data întocmirii ofertei nu se mai regãsesc în circuitul economic, persoana juridicã achizitoare poate accepta pe bazã de documente justificative (facturi, tarife etc. de la minimum 3 agenti economici) noile preturi cu care se vor calcula M1, m1, U2 si t2
    De asemenea, entitatea achizitoare are obligatia de a sonda piata, putând cere antreprenorului acceptarea unor furnizori si prestatori de servicii care oferã preturi inferioare celor prezentate de acesta.
    Acceptarea noilor preturi se va face cu minimum 30 de zile anterioare realizãrii si decontãrii lucrãrilor.
    Componentele de materiale care se procurã în valutã se vor deconta pe baza preturilor din facturile fiscale emise de furnizorii declarati din oferta adjudecatã, la cursul leu/dolar corespunzãtor datei emiterii facturii.
    Valoarea materialelor si a furniturilor cuprinse în devizele-ofertã si care se pun la dispozitie de cãtre pesoana juridicã achizitoare, pe mãsura consumãrii lor, se va scãdea, din punct de vedere strict financiar, din situatiile de platã aferente, întocmite conform preturilor unitare din ofertã, raportate la cantitãtile real executate. Situatia de platã astfel rezultatã va urma procedura de actualizare pre-
rãzutã mai sus.
    Valoarea utilajelor, a echipamentelor tehnologice, precum si a dotãrilor independente cuprinse în listele de procurare se deconteazã, pe baza preturilor din facturile fiscale emise de furnizorii declarati din oferta adjudecatã, la data livrãrii.
    Schimbarea furnizorului de materiale, utilaje, echipamente sau dotãri se poate face numai pe bazã de notã justificativã, semnatã de antreprenor, caz în care antreprenorul va prezenta investitorului, înainte de lansarea comenzii cãtre furnizor, minimum trei oferte de pret, în aceleasi conditii tehnice si de calitate. Investitorul va accepta în scris oferta furnizorului cu pretul cel mai redus.
    Evidenta valorilor executate, cumulat de la începutul lucrãrilor, se tine distinct, pentru valori executate conform devizelor contractate, neactualizate, pentru valori rezultate ca urmare a actualizãrii si pentru valori suplimentare sau reduceri rezultate din notele de comandã suplimentarã si
din notele de renuntãri."
30. Articolut 10.4 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 10.4. - Decontarea valorii organizãrii de santier, prevãzutã la pct. 6.4.5, se face prin aplicarea procentului corespunzãtor valorii organizãrii de santier, fatã de valoarea totalã a lucrãrilor ofertate, la valoarea actualizatã a lucrãrilor real executate."
31. Articolul 10.6 se completeazã cu douã alineate cu urmãtorul cuprins:
    "Orice omisiune sau gresealã fatã de listele cu cantitatile din proiectul tehnic si din specificatiile tehnice prevãzute în caietele de sarcini, doveditã pe parcursul executiei a fi necesarã pentru finalizarea investitiei si al cãrei cuantum valoric depãseste cota de 5 % prevãzutã în capitolul "Diverse si neprevãzute" din devizul general actualizat, va fi suportatã de cãtre proiectant în limita cuantumului valoric ce depãseste cota de 5 %.
    În cazul în care cantitãtile de lucrãri prevãzute în proiectul tehnic sunt mai mari decât cele necesare pentru realizarea investitiei, cuantumul valoric al acestora depãsind cota de 5 % precizatã în alineatul precedent, acest lucru implicã pierderea garantiei de aplicabilitate a proiectului."
 

32. În lista modelelor se eliminã pozitia nr. 28, iar pozitia 28 bis devine pozitia nr. 28.
- Modelul nr: 28 va avea urmãtorul cuprins:

"MODELUL Nr. 28- LISTA CU CANTITÃTILE ,DE LUCRARI

PERSOANA. JURIDICÃ ACHIZITOARE -
..............................................
(denumirea)
OBIECTlVUL ..........:........................
(denumirea)

OBIECTUL . ...................................
(simbolul si denumirea)

LISTA
cu cantitãtile de lucrãri

DEVIZUL-OFERTÃ Nr. ............

Categoria de lucrãri (denumirea)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                 P.U.                                                                                   Total
                                                           a) materiale                                                                           (col. 3x
        Capitolul                                    b) manoperã    Material    Manoperã  Utilaj       Transport    col. 4 sau
Nr.        de             U.M.   Cantitatea  c) utilaj            [col. 3 x    [col. 3 x    [col. 3 x    [col. 3 x       col. 5 +
crt.    lucrãri                                       d) transport      col. 4a)]    col. 4b)]    col. 4c)]    col. 4d)]     col. 6 +
                                                           --------------                                                                            col. 7 +
                                                     Total a)+b)+c)+d)                                                                         col. 8)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0             1               2             3                 4                     5                6               7                8                 9
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Capitolul de lucrare (denumirea)
1.1 Subcapitol (descriere)
1.2 Subcapitol (descriere)
1.3. .....................
2. Capitolul de lucrare (denumirea)
2.1 Subcapitol (descriere)
2.2 Subcapitol (descriere)
2.3. .....................
3. .......................
3.1 ......................
3.2....:..................
Cheltuieli directe I                                                           M             m            U             t                          T
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
din care, transporturi t:
- transport auto
- transport CF
- transport naval .
CAS                  m x %                                                                               a
Somaj               m x %                                                                                b
Sãnãtate            m x %                                                                                c
Fond de risc     m x %                                                                                d
Alte cheltuieli conform
prevederilor legale
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI DIRECTE:                                   Mo            mo        Uo          to                           To
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cheltuieli indirecte = To           x %                                                                                                             Io
Profit                      = (To + lo) x %                                                                                                              Po
                                                                                                                                                                  --------
                                                                                                                                                                      Vo
 

                                                                                                                                                                Contractant,
                                                                                                                                                                     ............

33. Lista modelelor se completeazã cu pozitiile nr. 39, 40, 41 si 42:
    39. Lista cu consumurile de resurse materiale
    40. Lista cu consumurile de forte .de muncã
    41. Lista cu consumurile de ore de functionare a utilajelor de constructii
    42. Lista cu consumurile privind transporturile: ,
34. Modelul nr. 1 "Certificat de platã a impozitelor si taxelor" se modificã dupã cum urmeazã:
"MODELUL Nr. 1 - CERTIFlCAT DE PLATÃ A IMPOZITELOR SI TAXELOR

MINISTERUL FINANTELOR ...............................
D.G.F.P.C.F.S. a judetului ..........................
Administratia financiara ............................
Nr............ Data .................................
CERTIFICAT . -
Ca urmare a cererii nr. ............ /199..... se certificã cã Societatea Comercialã .........................,
având codul fiscal............. .., cu sediul în......................., str. ........................ nr. ......... nu are  (are)
impozite si taxe neplãtite/reesalonate*) 1a termenele legale de platã cãtre bugetul de stat si/sau
bugetele locale la  data de........................
Se elibereazã prezentul certificat în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului
nr. 12/1993 privind achizitiile publice, republicatã in anul 1995."
-----------
*) Potrivit Ordinului ministrului finantelor nr. 1.283/1998 privind aprobarea Procedurii si competentelor de acordare a
înlesnirilor la plata impozitelor taxelor si a altor venituri bugetare, administrate de Ministerul Finantelor, dat in aplicarea
Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare.

35. Modelul nr. 4 "Lucrãri executate similare investitiei licitate" se completeazã la
"Precizãri" cu urmãtorul text:
    "Fiecare fisã va fi însotitã de o copie de pe procesul-verbal de receptie, contractul initial si
eventualele acte aditionale."
36. La modelul nr. 9 "Informatii privind situatia financiara", litera B pct. 7 se eliminã cuvin-
tele "(din activitatea de C+M)".
37. Dupã modelul nr. 38 se introduc modelele nr. 39, 40, 41 si 42, cu urmãtorul cuprins:

"MODELUL Nr. 39 - LISTA CU CONSUMURILE DE RESURSE MATERIALE

PERSOANA JURIDICÃ ACHIZITOARE
....................................................................
                 (denumirea)

OBIECTIVUL ....................................
                (denumirea)
OBIECTUL ....................................
                (denumirea)

LISTA
cu cantitãtite de lucrãri
DEVIZUL-OFERTÃ Nr. ....................

Categoria de lucrãri (denumirea)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                      Pretul unitar,       Valoarea
Nr.        Denumirea              U.M.     Consumurile       exclusiv T.V.A. (col. 3 x col.4)  Producãtorul     Greutatea
crt. resursei materiale                  cuprinse în ofertã        (lei/U.M.)           (mii lei)                                     (tone)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0                 1                          2                3                             4                      5                       6                      7
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. .......................................................................................................
2. .......................................................................................................
3. .......................................................................................................
Resurse nenominalizate
(maximum 20% din valoarea totalã)       -                              -                        x                       -                       x
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:                                                                                                           x                                                x
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                                                                          Contractant,
                                                                                                                                                              ............
 

MODELUL Nr. 40 - LISTA CU CONSUMURILE DE FORTÃ DE MUNCÃ

PERSOANA JURIDICÃ ACHIZITOARE
....................................................................
                 (denumirea)

OBIECTIVUL ....................................
                (denumirea)
OBIECTUL ....................................
                (denumirea)

LISTA
cu consumurile de forta de munca
DEVIZUL-OFERTÃ Nr. ....................

Categoria de lucrãri (denumirea)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                                                   Valoarea
Nr.         Denumirea       Consumuri (om/ore)            Tariful mediu                      (col. 2 x col. 3)
crt.          meseriei          cu manopera directa                (lei/orã)                                (mii lei)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
0                 1                               2                                      3                                           4
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 . ...................................................................................................
2 . ...................................................................................................
3 . ...................................................................................................
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:                                       x                                       x                                          x
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                                                    Contractant,
                                                                                                                                         ............
 
 

MODELUL Nr. 41 - LISTA CU CONSUMURILE DE ORE DE FUNCTIONARE A UTILAJELOR DE
CONSTRUCTII
 

PERSOANA JURIDICÃ ACHIZITOARE
....................................................................
                 (denumirea)

OBIECTIVUL ....................................
                (denumirea)
OBIECTUL ....................................
                (denumirea)

LISTA
cu consumurile de ore de functionare a utilajelor de constructii
DEVIZUL-OFERTÃ Nr. ....................

Categoria de lucrãri (denumirea)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
           Denumirea       Consumurile               Tariful orar                Valoarea
Nr.      utilajului de        (ore de                     (lei/orã de              (col. 2 x col. 3)     Proprietarul
crt.      constructii       functionare)                 functionare)                (mii lei)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0               1                      2                                    3                               4                           5
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. .....................................................................................................
2. .....................................................................................................
3. .....................................................................................................
Resursele nenominalizate
(maximum 20% din
valoarea totalã)              -                                       -                                x                             -
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:                         x                                       x                                x                             x
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                                                    Contractant,
                                                                                                                                      ................
 

MODELUL Nr. 42 - LISTA CU CONSUMURILE PRIVIND TRANSPORTURILE

PERSOANA JURIDICÃ ACHIZITOARE
....................................................................
                 (denumirea)

OBIECTIVUL ....................................
                (denumirea)
OBIECTUL ....................................
                (denumirea)

LISTA
cu consumurile privind transporturile
DEVIZUL-OFERTÃ Nr. ....................

Categoria de lucrãri (denumirea)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nr.       Felul                  Elemente rezultate din analiza lucrãrilor       Tariful
crt   transporturilor                      ce fac obiectul licitatiei                     unitar                Valoarea
                                      -----------------------------------------------     lei/U.M.               (mii lei)
                                         tone              km                   ore                  ------------
                                     transportate   parcursi     de functionare          lei/to x km
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
0           1                            2                  3                       4                           5                        6
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
I. Transport auto - total %
din care, pe categorii
de resurse
......................
II. Transport CF -total %
din care, pe categorii
de resurse
......................
III.Alte transporturi -total %
din care:
......................
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:                          x                 x                          x                               x                       x
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                                                    Contractant,
                                                                                                                                         ...........
 
 
 



EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI - CAMERA DEPUTATILOR
...

Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 267/10.V1.1999 contine 8 pagini.
...

ISSN 1453---4495
Inapoi la pagina legislativa