text preluat prin serviciul "Lege Start" oferit de Indaco

Guvernul Romaniei

Ordonanta de urgenta nr. 163
din 6 decembrie 2001
privind reglementarea unor masuri financiare
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 798 din 13 decembrie 2001
In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

   Art. I. -
      (1) Ordonanta Guvernului nr. 75/1999 privind constituirea Fondului special de sustinere a invatamantului de stat si art. VI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 374/2001, se abroga incepand cu data de 1 ianuarie 2002.
      (2) Incepand cu anul 2002 manualele scolare acordate potrivit prevederilor art. 174 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si bursele studentilor din Republica Moldova care studiaza in Romania, acordate potrivit dispozitiilor legale, se finanteaza de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
      (3) Cheltuielile aferente facilitatilor acordate elevilor si studentilor pentru transportul pe calea ferata si metroul se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, incepand cu data de 1 ianuarie 2002, pe baza foilor de drum sau a abonamentelor eliberate prin unitatile de invatamant preuniversitar si universitar, potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
 
 

   Art. II. -
      (1) Cota de 3% prevazuta la art. 53 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare, se reduce la 2% incepand cu data de 1 ianuarie 2002.
      (2) Pentru sustinerea sistemului de protectie a drepturilor copilului si a persoanelor adulte cu handicap se acorda bugetelor locale sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.
 
 

   Art. III. -
      (1) Cota de 5% prevazuta la art. 7 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, va fi de 6% incepand cu data de 1 ianuarie 2002.
      (2) Sumele datorate de contribuabili potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/2001 privind constituirea si utilizarea Fondului Romania, aferente trimestrului IV 2001, precum si cele neachitate la termenele legale de plata incepand cu data de 1 ianuarie 2002 se fac venit la bugetul de stat, iar eventualele sume virate necuvenit catre Fondul Romania se regularizeaza cu bugetul de stat.
      (3) Disponibilitatile Fondului Romania existente la data de 31 decembrie 2001 se vireaza la bugetul de stat pe anul 2002 pana la data de 25 ianuarie 2002.
      (4) Strategia si prioritatile anuale pentru imaginea externa a tarii se stabilesc de Consiliul interministerial pentru imagine externa, denumit in continuare Consiliul interministerial, format din primul-ministru, ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ministrul afacerilor externe, ministrul informatiilor publice, ministrul integrarii europene, ministrul culturii si cultelor, ministrul turismului, ministrul tineretului si sportului, ministrul educatiei si cercetarii, ministrul finantelor publice si presedintele Fundatiei Culturale Romane.
      (5) Presedintele Consiliului interministerial este primul-ministru.
      (6) Secretarul executiv al Consiliului interministerial este ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
      (7) In cadrul Consiliului interministerial functioneaza Comisia de evaluare, formata din secretarii de stat cu atributii in domeniul imagine-comunicare din cele 8 ministere, un secretar de stat din cadrul Secretariatului General al Guvernului si vicepresedintele Fundatiei Culturale Romane.
      (8) Consiliul interministerial functioneaza in baza regulamentului propriu de organizare si functionare, elaborat de Secretariatul General al Guvernului in colaborare cu celelalte ministere reprezentate in Consiliul interministerial si aprobat prin decizie a primului-ministru.
      (9) Evaluarea proiectelor se face in raport cu criteriile stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului interministerial.
      (10) Proiectele evaluate potrivit alin. (9) vor fi supuse de catre secretarul executiv spre aprobare Consiliului interministerial, care decide ce proiecte vor primi finantare.
      (11) Din bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, se finanteaza:
       a) proiecte de promovare a imaginii Romaniei, realizate prin angajarea unor servicii specializate ale unor companii romane si straine;
       b) realizarea unor pagini de prezentare a Romaniei in cotidiene de notorietate din strainatate si a unor emisiuni pe posturi de televiziune;
       c) proiecte de prezentare a economiei romanesti in ansamblu sau a unor sectoare economice si informari periodice destinate agentiilor de rating, bancilor de investitii, mediilor economice occidentale in general;
       d) sustinerea editarii de material documentar cu tematici diverse - prezentare generala a tarii, economie, turism, cultura - pe suporturi diferite, cum sunt tipariturile, compact-discurile, casetele video etc.;
       e) organizarea de actiuni comune cu grupuri de reflectie prestigioase din Statele Unite ale Americii si din Europa pe teme de integrare europeana si euroatlantica;
       f) proiecte de programe culturale si de informare, precum si de investitii in echipamente informatice si de comunicare, vizand sustinerea activitatii institutelor si centrelor culturale si de informare romanesti din strainatate;
       g) proiecte de sprijinire a activitatii consulatelor onorifice si a asociatiilor comunitatilor romanesti;
       h) sprijinirea aparitiei unor ziare si publicatii ale comunitatilor romanesti din tarile vecine si finantarea unor programe de invatamant la distanta pentru tinerii de origine romana din comunitatile romanesti de pretutindeni;
       i) proiecte de anvengura prezentate in centre de interes politic si economic; cicluri sub genericul "Festivalul/Anul/Luna/Saptamana/Zilele Romaniei"; mari evenimente aniversare romanesti, manifestari culturale complementare pentru reuniuni politice, diplomatice, economice, internationale, din tara si din strainatate; participari la expozitii mondiale; candidaturi romanesti pentru Capitala Europeana a Culturii;
       j) realizarea si amplasarea in strainatate a unor monumente care omagiaza personalitati si evenimente romanesti.
      (12) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/2001, aprobata prin Legea nr. 635/2001, se abroga incepand cu data de 1 ianuarie 2002.
 
 

   Art. IV. -
      (1) Prevederile art. I, II si III se aplica incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2002.
      (2) Controlul pentru stabilirea, urmarirea si incasarea obligatiilor mentionate la alin. (1) al art. I, art. II si alin. (2) al art. III, aferente anului 2001 si perioadelor precedente, se efectueaza potrivit prevederilor actelor normative in vigoare la data operatiunilor supuse controlului.

   Art. V. -
      (1) Ministerul Apararii Nationale este autorizat pentru anul 2001 sa efectueze in cadrul capitolului "Aparare nationala" virari de credite bugetare la titlul "Cheltuieli materiale si servicii" in limita sumei de 100,0 miliarde lei din economiile ce se pot realiza la titlul "Cheltuieli de personal" si la alineatul "Plati de dobanzi si comisioane".
      (2) Cheltuielile ocazionate de emisiunea si plasarea titlurilor de stat si de riscul garantiilor date de stat, in conditiile legii, se suplimenteaza cu suma de 562,25 miliarde lei in anul 2001 prin diminuarea cu 196,17 miliarde lei a cheltuielilor cu stimularea productiei de export si a exportului si cu 366,08 miliarde lei a Fondului de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului.
      (3) In bugetul Ministerului Sanatatii si Familiei pe anul 2001 transferurile din bugetul de stat catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a drepturilor copilului se diminueaza cu suma de 30.714.343 mii lei, iar transferurile din bugetul de stat catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu handicap se majoreaza cu suma de 30.714.343 mii lei. Repartizarea pe judete este prevazuta in anexele nr. 1 si 2 la prezenta ordonanta de urgenta.
      (4) Transferurile din bugetul de stat catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a drepturilor copilului, prevazute in bugetul Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie pe anul 2001, modificate pe judete, sunt prevazute in anexa nr. 3 la prezenta ordonanta de urgenta.
      (5) Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale din anexa nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr. 27/2001 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2001 se diminueaza cu 500 mii lei si in mod corespunzator si deficitul bugetului de stat pe anul 2001 prevazut in anexele nr. 1 si 2. Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata in vederea finantarii cheltuielilor institutiilor de invatamant preuniversitar de stat, descentralizate incepand cu anul 2001, prevazute in coloana 3, nivelul III din anexa nr. 5a) la Ordonanta Guvernului nr. 27/2001, la judetele Bistrita-Nasaud si Neamt sunt de 350.872.538 mii lei si, respectiv, de 609.424.373 mii lei.
      (6) Anexa "Veniturile, alocatiile si cheltuielile institutiilor publice" la bugetul Ministerului Administratiei Publice pe anul 2001 este prevazuta in anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta.
      (7) Taxele postale pentru restituirea prin mandat postal a diferentelor de impozit pe venit se suporta de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice.
      (8) Veniturile si cheltuielile modificate ale bugetului Fondului de asigurari sociale de sanatate pe anul 2001, constituit in baza prevederilor Legii asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt prevazute in anexa nr. 5 la prezenta ordonanta de urgenta.
      (9) Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa introduca modificarile aprobate prin prezenta ordonanta de urgenta in bugetul de stat pe anul 2001, cu respectarea echilibrului bugetar.
      (10) In situatia in care veniturile gestionate in regim extrabugetar depasesc prevederile aprobate pe anul 2001, acestea pot fi utilizate, prin ordin al ordonatorului principal de credite, pana la nivelul realizat, pentru destinatiile prevazute in anexele la bugetele ordonatorilor principali de credite pe anul 2001.
 
 

   Art. VI. - Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale este autorizat ca in bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2001 sa efectueze virari de credite bugetare la titlul "Transferuri" al capitolului "Asistenta sociala, alocatii, pensii, ajutoare si indemnizatii" de la celelalte capitole ale bugetului, titlurile "Cheltuieli de personal", "Cheltuieli materiale si servicii", "Cheltuieli de capital", inclusiv din sumele blocate care se deblocheaza potrivit prezentei ordonante de urgenta, in functie de necesitati, numai pentru aceasta actiune, precum si de la alineatul "Dobanda datorata trezoreriei statului", fara afectarea echilibrului bugetar.
 
 

   Art. VII. - Prevederile art. 3 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/1999 privind atragerea unor sume suplimentare la bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 593/2001, se abroga.
 
 

   Art. VIII. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

                                                         Contrasemneaza:
                                                         ---------------
                                                  Ministrul finantelor publice,
                                                     Mihai Nicolae Tanasescu

Bucuresti, 6 decembrie 2001. Nr. 163.
ANEXA Nr. 1
*) MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
TRANSFERURI
din bugetul de stat catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului
de protectie a drepturilor copilului, pe anul 2001

                                                     - mii lei -
----------------------------------------------------------------
Nr.       Judetul            Program     Influente     Program
crt.                                                 actualizat
----------------------------------------------------------------
    TOTAL                  132.000.000  -30.714.343  101.285.657
  1 BIHOR                    6.978.372                 6.978.372
  2 BRASOV                   2.969.520                 2.969.520
  3 DAMBOVITA               10.541.796                10.541.796
  4 GORJ                     4.500.000                 4.500.000
  5 MURES                   20.786.640   -4.042.690   16.743.950
  6 NEAMT                   37.815.660  -17.500.143   20.315.517
  7 PRAHOVA                  4.454.280                 4.454.280
  8 SALAJ                   10.690.272   -3.171.510    7.518.762
  9 SIBIU                    9.947.892                 9.947.892
 10 TIMIS                    9.502.464   -6.000.000    3.502.464
 11 MUNICIPIUL BUCURESTI    13.813.104                13.813.104
----------------------------------------------------------------

ANEXA Nr. 2
*)
__________
*) Anexele nr. 1 si 2 sunt reproduse in facsimil.

MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
TRANSFERURI
din bugetul de stat catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului
de protectie a persoanelor cu handicap, pe anul 2001

                                                                  - mii lei -
-----------------------------------------------------------------------------
Nr.             Judetul                 Program     Influente       Program
crt.                                                              actualizat
-----------------------------------------------------------------------------
    TOTAL                            1.749.200.000  30.714.343  1.779.914.343
  1 ALBA                                47.365.848     400.000     47.765.848
  2 ARAD                                26.906.390           0     26.906.390
  3 ARGES                               58.931.707     300.000     59.231.707
  4 BACAU                               82.511.448     400.000     82.911.448
  5 BIHOR                               46.776.119           0     46.776.119
  6 BISTRITA-NASAUD                     17.386.146     200.000     17.586.146
  7 BOTOSANI                            56.920.083     450.000     57.370.083
  8 BRASOV                              34.822.146           0     34.822.146
  9 BRAILA                              25.179.445     200.000     25.379.445
 10 BUZAU                               38.544.897     400.000     38.944.897
 11 CARAS-SEVERIN                       47.328.026           0     47.328.026
 12 CALARASI                            25.864.748     300.000     26.164.748
 13 CLUJ                                32.133.631           0     32.133.631
 14 CONSTANTA                           57.826.016           0     57.826.016
 15 COVASNA                             14.238.828     100.000     14.338.828
 16 DAMBOVITA                           45.261.347           0     45.261.347
 17 DOLJ                                51.506.930           0     51.506.930
 18 GALATI                              19.148.715           0     19.148.715
 19 GIURGIU                             43.222.266     150.000     43.372.266
 20 GORJ                                27.075.622           0     27.075.622
 21 HARGHITA                            21.111.653           0     21.111.653
 22 HUNEDOARA                           27.410.292           0     27.410.292
 23 IALOMITA                            24.247.156           0     24.247.158
 24 IASI                                64.099.445     200.000     64.299.445
 25 ILFOV                               24.084.400     300.000     24.384.400
 26 MARAMURES                           41.784.602     100.000     41.884.602
 27 MEHEDINTI                           17.576.866           0     17.576.866
 28 MURES                               52.557.101   4.042.690     56.599.791
 29 NEAMT                               47.816.895  17.500.143     65.317.038
 30 OLT                                 37.869.087     300.000     38.169.087
 31 PRAHOVA                             71.896.886           0     71.896.886
 32 SATU MARE                           35.222.289           0     35.222.289
 33 SALAJ                               23.986.120   3.271.510     27.257.630
 34 SIBIU                               54.244.770           0     54.244.770
 35 SUCEAVA                             82.376.063           0     82.378.063
 36 TELEORMAN                           21.524.123     200.000     21.724.123
 37 TIMIS                               55.873.836   3.000.000     58.873.836
 38 TULCEA                              17.817.329     350.000     18.167.329
 39 VASLUI                              34.953.995     300.000     35.253.995
 40 VALCEA                              56.232.633           0     56.232.633
 41 VRANCEA                             48.012.895     250.000     48.262.895
 42 MUNICIPIUL BUCURESTI                82.394.814  -2.000.000     80.394.814
 43 Sume care se vor repartiza
    pe baza de ordin al ministrului      7.156.392           0      7.156.392
-----------------------------------------------------------------------------

ANEXA Nr. 3
*)
___________
*) Anexa nr. 3 este reprodusa In facsimil.

AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTII
TRANSFERURI
din bugetul de stat catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului
de protectie a drepturilor copilului, pe anul 2001

                                                        - mii lei -
-------------------------------------------------------------------
Nr.       Judetul            Program     Influente       Program
crt.                                                   actualizat
-------------------------------------------------------------------
    TOTAL                 1.580.200.000            0  1.580.200.000
  1 ALBA                     26.762.880                  26.762.880
  2 ARAD                     39.738.800                  39.738.800
  3 ARGES                    33.115.720                  33.115.720
  4 BACAU                    40.513.878    2.000.000     42.513.878
  5 BIHOR                    48.408.866      230.000     48.638.866
  6 BISTRITA-NASAUD          27.726.980                 27.726.980
  7 BOTOSANI                 47.365.332                  47.365.332
  8 BRASOV                   36.507.300    2.000.000     38.507.300
  9 BRAILA                   38.844.122                  38.844.122
 10 BUZAU                    35.265.620    2.000.000     37.265.620
 11 CARAS-SEVERIN            42.746.643   -2.350.000     40.396.643
 12 CALARASI                 11.948.269                  11.948.269
 13 CLUJ                     53.477.564                  53.477.564
 14 CONSTANTA                34.641.153    1.370.000     36.011.153
 15 COVASNA                  11.715.840                  11.715.840
 16 DAMBOVITA                24.937.897                  24.937.897
 17 DOLJ                     37.368.260                  37.368.260
 18 GALATI                   46.778.240    2.000.000     48.778.240
 19 GIURGIU                   9.921.347    1.500.000     11.421.347
 20 GORJ                     18.786.872    2.000.000     20.786.872
 21 HARGHITA                 21.477.057                  21.477.057
 22 HUNEDOARA                29.827.497                  29.827.497
 23 IALOMITA                 16.920.971                  16.920.971
 24 IASI                     98.503.970    4.500.000    103.003.970
 25 ILFOV                    13.981.263                  13.981.263
 26 MARAMURES                42.791.213                  42.791.213
 27 MEHEDINTI                13.638.640    1.000.000     14.638.640
 28 MURES                    35.025.212                  35.025.212
 29 NEAMT                    46.572.888  -11.750.000     34.822.888
 30 OLT                      31.652.878                  31.652.878
 31 PRAHOVA                  41.812.156                  41.812.156
 32 SATU MARE                36.332.013                  36.332.013
 33 SALAJ                    20.656.116                  20.656.116
 34 SIBIU                    53.107.948  -26.000.000     27.107.948
 35 SUCEAVA                  71.053.113    2.000.000     73.053.113
 36 TELEORMAN                24.828.066    1.000.000     25.828.066
 37 TIMIS                    69.625.048    6.500.000     76.125.048
 38 TULCEA                   23.127.420    2.000.000     25.127.420
 39 VASLUI                   37.793.764    6.000.000     43.793.764
 40 VaLCEA                   35.436.380    2.000.000     37.436.380
 41 VRANCEA                  23.993.090    2.000.000     25.993.090
 42 MUNICIPIUL BUCURESTI    125.471.714                 125.471.714
-------------------------------------------------------------------

ANEXA Nr. 4
*)
___________
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
 

MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
I   - Program actualizat
II  - Influente
III - Program rectificat

                         VENITURILE, ALOCATIILE SI CHELTUIELILE INSTITUTIILOR PUBLICE

                                                                                                   - mii lei -
 -------------------------------------+----------------------------------------------------------------------
|                                     |                             Program 2001                             |
|                                     +-----------+-----------+-----------+----------------------------------+
|                                     | Venituri  | Alocatii  |Cheltuieli |            din care:             |
|         Institutia publica          |           |           |           +-----------+-----------+----------+
|                                     |           |           |           |Cheltuieli |Cheltuieli |Cheltuieli|
|                                     |           |           |           |    de     | materiale |    de    |
|                                     |           |           |           | personal  |si servicii| capital  |
+-------------------------------------+-----------+-----------+-----------+-----------+-----------+----------+
|                  A                  |     1     |     2     |     3     |     4     |     5     |    6     |
+-------------------------------------+-----------+-----------+-----------+-----------+-----------+----------+
|ALTE ACTIUNI ECONOMICE            I  | 70.000.000|162.942.442|232.942.442|169.883.304| 51.127.089|11.932.049|
|                                  II |           | 25.000.000| 25.000.000|           | 20.000.000| 5.000.000|
|                                  III| 70.000.000|187.942.442|257.942.442|169.883.304| 71.127.089|16.932.049|
|                                     |           |           |           |           |           |          |
|Oficiul National de Cadastru,        |           |           |           |           |           |          |
|Geodezie si Cartografie           I  | 50.000.000|154.864.065|204.864.065|150.230.000| 43.065.465|11.568.600|
|                                  II | 17.146.049| 10.690.147| 27.836.196|  5.953.304| 17.019.443| 4.863.449|
|                                  III| 67.146.049|165.554.212|232.700.261|156.183.304| 60.084.908|16.432.049|
|                                     |           |           |           |           |           |          |
|Institutul de Cadastru, Geodezie,    |           |           |           |           |           |          |
|Fotogrammetrie si Cartografie     I  | 20.000.000|  8.078.377| 28.078.377| 19.653.304|  8.061.624|   363.449|
|                                  II |-17.146.049| 14.309.853| -2.836.196| -5.953.304|  2.980.557|   136.551|
|                                  III|  2.853.951| 22.388.230| 25.242.181| 13.700.000| 11.042.181|   500.000|
 -------------------------------------+-----------+-----------+-----------+-----------+-----------+----------
 Numarul maxim de personal in anul 2001 = 2800

ANEXA Nr. 5
*)
___________
*) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.

CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
                                                           BUGETUL
                                          FONDULUI DE ASIGURARI SOCIALE DE SANATATE
                                                        pe anul 2001
                                                                                                                  - mii lei -
 ----+-----+------+----+-----------------------------------------------------+----------------+------------+----------------
|Ca- |Sub- |Titlu/|Ali-|                                                     |                |            |                |
|pi- |ca-  |Ar-   |ne- |               Denumirea indicatorilor               |    Program     | Influente  |    Program     |
|tol |pitol|ticol |at  |                                                     |                |            |   actualizat   |
+----+-----+------+----+-----------------------------------------------------+----------------+------------+----------------+
|          A           |                          B                          |       1        |      2     |       3        |
+----+-----+------+----+-----------------------------------------------------+----------------+------------+----------------+
|    |     |      |    |VENITURI-TOTAL                                       |41.434.247.094  | 303.797.000|41.738.044.094  |
|    |     |      |    |I. VENITURI CURENTE                                  |40.715.766.000  | 303.797.000|41.019.563.000  |
|    |     |      |    |A. VENITURI FISCALE                                  |40.048.903.020  | 303.797.000|40.352.700.020  |
|    |     |      |    | A1. IMPOZITE DIRECTE                                |40.048.903.020  | 303.797.000|40.352.700.020  |
|1216|     |      |    |     CONTRIBUTIA LA FONDUL DE                        |                |            |                |
|    |     |      |    |     ASIGURARI SOCIALE DE SANATATE                   |40.048.903.020  | 303.797.000|40.352.700.020  |
|    | 01  |      |    |     Contributii de la persoane juridice sau         |                |            |                |
|    |     |      |    |     fizice, care angajeaza personal salariat        |16.050.515.590  |            |16.050.515.590  |
|    | 02  |      |    |     Contributia persoanelor asigurate               |23.986.061.270  | 303.797.000|24.289.858.270  |
|    | 03  |      |    |     Contributii facultative la asigurarile          |                |            |                |
|    |     |      |    |     sociale de sanatate                             |    12.326.160  |            |    12.326.160  |
|    |     |      |    |B. VENITURI NEFISCALE                                |   666.862.980  |            |   666.862.980  |
|2216|     |      |    | DIVERSE VENITURI                                    |   666.862.980  |            |   666.862.980  |
|    | 30  |      |    |     Incasari din alte surse                         |   666.862.980  |            |   666.862.980  |
|    |     |      |    |IV. SUME PRIMITE DE LA ALTE BUGETE                   |   718.481.094  |            |   718.481.094  |
|3516|     |      |    |    SUME DE LA BUGETUL DE STAT                       |                |            |                |
|    |     |      |    |    PENTRU PERSOANELE ASIGURATE                      |                |            |                |
|    |     |      |    |    PRIN EFECTUL LEGII                               |   568.717.214  |            |   568.717.214  |
|    | 01  |      |    |     Persoane care satisfac serviciul militar        |                |            |                |
|    |     |      |    |     in termen                                       |   195.948.410  |            |   195.948.410  |
|    | 02  |      |    |     Persoane care executa o pedeapsa privativa      |                |            |                |
|    |     |      |    |     de libertate sau arest preventiv                |   121.468.804  |            |   121.468.804  |
|    | 03  |      |    |     Persoane care fac parte dintr-o familie         |                |            |                |
|    |     |      |    |     care beneficiaza de ajutor social               |   251.300.000  |            |   251.300.000  |
|3616|     |      |    |SUME DE LA BUGETUL ASIGURARILOR                      |                |            |                |
|    |     |      |    |SOCIALE DE STAT PENTRU PERSOANELE                    |                |            |                |
|    |     |      |    |ASIGURATE PRIN EFECTUL LEGII                         |   149.763.880  |            |   149.763.880  |
|    | 01  |      |    |     Persoane aflate in concediu medical sau in      |                |            |                |
|    |     |      |    |     concediu medical pentru ingrijirea copilului    |                |            |                |
|    |     |      |    |     bolnav in varsta de pana la 6 ani.              |   149.763.880  |            |   149.763.880  |
|    |     |      |    |CHELTUIELI-TOTAL                                     |37.220.972.243  | 300.000.000|37.520.972.243  |
|    |     |  01  |    |     CHELTUIELI CURENTE                              |36.864.572.243  | 383.000.000|37.247.572.243  |
|    |     |  02  |    |       CHELTUIELI DE PERSONAL                        |   494.985.353  |-108.200.000|   386.785.353  |
|    |     |  20  |    |       CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII              |36.369.586.890  | 491.200.000|36.860.786.890  |
|    |     |  70  |    |     CHELTUIELI DE CAPITAL                           |   356.400.000  | -83.000.000|   273.400.000  |
|    |     |      |    |Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE           |36.188.759.293  | 502.700.000|36.691.459.293  |
|    |     |  01  |    |     CHELTUIELI CURENTE                              |36.188.759.293  | 502.700.000|36.691.459.293  |
|    |     |  20  |    |       CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII              |36.188.759.293  | 502.700.000|36.691.459.293  |
|6216|     |      |    |SERVICII MEDICALE SI MEDICAMENTE                     |36.188.759.293*)| 502.700.000|36.691.459.293*)|
|    |     |  01  |    |     CHELTUIELI CURENTE                              |36.188.759.293  | 502.700.000|36.691.459.293  |
|    |     |  20  |    |       CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII              |36.188.759.293  | 502.700.000|36.691.459.293  |
|    |     |  25  |    |         Materiale si prestari servicii cu           |                |            |                |
|    |     |      |    |         caracter medical                            |36.188.759.293  | 502.700.000|36.691.459.293  |
|    |     |      |    |Partea a VI-a ALTE ACTIUNI                           | 1.032.212.950  |-202.700.000|   829.512.950  |
|    |     |  01  |    |     CHELTUIELI CURENTE                              |   675.812.950  |-119.700.000|   556.112.950  |
|    |     |  02  |    |       CHELTUIELI DE PERSONAL                        |   494.985.353  |-108.200.000|   386.785.353  |
|    |     |  20  |    |       CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII              |   180.827.597  | -11.500.000|   169.327.597  |
|    |     |  70  |    |     CHELTUIELI DE CAPITAL                           |   356.400.000  | -83.000.000|   273.400.000  |
|7316|     |      |    |CHELTUIELI DE ADMINISTRARE A FONDULUI                | 1.032.212.950  |-202.700.000|   829.512.950  |
|    |     |  01  |    |     CHELTUIELI CURENTE                              |   675.812.950  |-119.700.000|   556.112.950  |
|    |     |  02  |    |       CHELTUIELI DE PERSONAL                        |   494.985.353  |-108.200.000|   386.785.353  |
|    |     |  10  |    |        Cheltuieli cu salariile                     |   342.376.950  | -79.952.708|   262.424.242  |
|    |     |  11  |    |         Contributii pentru asigurari sociale de stat|    95.523.168  | -18.652.967|    76.870.201  |
|    |     |  12  |    |         Cheltuieli pentru constituirea Fondului     |                |            |                |
|    |     |      |    |         pentru plata ajutorului de somaj            |    17.118.848  |  -3.997.635|    13.121.213  |
|    |     |  13  |    |         Deplasari, detasari, transferari            |    16.000.000  |            |    16.000.000  |
|    |     |  13  | 01 |           Deplasari, detasari, transferari in tara  |    13.000.000  |            |    13.000.000  |
|    |     |  13  | 02 |           Deplasari in strainatate                  |     3.000.000  |            |     3.000.000  |
|    |     |  14  |    |         Contributii pentru constituirea Fondului    |                |            |                |
|    |     |      |    |         de asigurari sociale de sanatate            |    23.966.387  |  -5.596.690|    18.369.697  |
|    |     |  20  |    |     CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII                |   180.827.597  | -11.500.000|   169.327.597  |
|    |     |  24  |    |         Cheltuieli pentru intretinere si gospodarie |    83.623.230  |            |    83.623.230  |
|    |     |  25  |    |         Materiale si prestari de servicii cu        |                |            |                |
|    |     |      |    |         caracter functional                         |    29.292.629  |            |    29.292.629  |
|    |     |  26  |    |         Obiecte de inventar de mica valoare         |                |            |                |
|    |     |      |    |         sau scurta durata si echipament             |    22.756.943  |  -5.500.000|    17.256.943  |
|    |     |  27  |    |         Reparatii curente                           |    15.383.413  |  -5.000.000|    10.383.413  |
|    |     |  28  |    |         Reparatii capitale                          |    18.036.868  |  -1.000.000|    17.036.868  |
|    |     |  29  |    |         Carti si publicatii                         |     3.101.003  |            |     3.101.003  |
|    |     |  30  |    |         Alte cheltuieli                             |     8.633.511  |            |     8.633.511  |
|    |     |  70  |    |     CHELTUIELI DE CAPITAL                           |   356.400.000  | -83.000.000|   273.400.000  |
|    |     |  72  |    |         Investitii ale institutiilor publice        |   356.400.000  | -83.000.000|   273.400.000  |
|    |     |      |    |din total capitol:                                   |                |            |                |
|    | 01  |      |    | Administratie centrala                              |   206.442.590  | -40.540.000|   165.902.590  |
|    | 25  |      |    | Servicii publice descentralizate                    |   825.770.360  |-162.160.000|   663.610.360  |
|9516|     |      |    |FONDURI DE REZERVA                                   |   501.651.462  |   3.797.000|   505.448.462  |
|    | 06  |      |    |     Fondul de rezerva al Casei Nationale de         |                |            |                |
|    |     |      |    |     Asigurari de Sanatate                           |   501.651.462  |   3.797.000|   505.448.462  |
|    | 07  |      |    |     Fondul de rezerva la dispozitia caselor de      |                |            |                |
|    |     |      |    |     asigurari de sanatate judetene si a             |                |            |                |
|    |     |      |    |     municipiului Bucuresti                          |                |            |                |
|    |     |      |    |EXCEDENT/DEFICIT                                     | 3.711.623.389  |            | 3.711.623.389  |
 ----+-----+------+----+-----------------------------------------------------+----------------+------------+----------------

*) Se detaliaza pe subcapitole de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate la propunerile caselor de asigurari de sanatate judetene si, respectiv, a municipiului Bucuresti, precum si ale Casei de Asigurari de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si ale Casei de Asigurari de Sanatate a Transporturilor.

 -------+-------------------------------------+-----------
|  Cod  |   Denumire capitol de cheltuieli    |Numar maxim|
|capitol|                                     |de posturi |
+-------+-------------------------------------+-----------+
|   1   |                  2                  |     3     |
+-------+-------------------------------------+-----------+
| 7316  |Cheltuieli de administrare a fondului|   4.413   |
 -------+-------------------------------------+-----------